Hverdagsliv

NOEN TANKER PÅ EN TIRSDAG

9. juni 2020

Å gjenbruke bilder fra samme tid året før, er veldig vanlig innen bloggverden. Når man ikke orker å ta nye bilder, ser helt jævlig ut eller bare er travel. Det er som regel ingen som går og husker på hvilke bilder du la ut for et år siden, så hvorfor ikke liksom. Men nå begynner det å bli vanskelig for meg, for se på de vippene der! Det ser jo ut som jeg er sminket til amerikansk skoleball. Jeg trodde jeg skulle le av vippe-trenden om 10 år, at det bare skulle ta meg fire måneder hadde jeg ikke trodd. Men joda. Jeg tenker allerede: Hva i alle dager tenkte jeg med… Når vi først snakker om vipper. Å ta vippebøy i salong koster tydeligvis like mye som vippeextensions. Så når jeg først skal kutte ut, vil jeg også kutte utgiften. Derfor har jeg kjøpt meg vippebøy-kit som jeg skal teste her hjemme. Hvis noen har erfaring med å gjøre det selv og vil dele noen tips – rop ut! 😀

I dag er jeg alene hjemme. Gravlyset er på jobb i Oslo – det har han ikke vært siden midten av mars, og jeg må innrømme at det er veldig deilig å ha kåken for seg selv. Ingen som lager lyd, prater høyt i telefonen, okkuperer hjemmekontoret og har forventninger til meg. Han setter nok pris på å komme seg litt ut også, for forventningene går begge veier for å si det sånn. Det er helt uvant å kunne gå rundt her hjemme på dagtid uten å være redd for å forstyrre et telefonmøte eller gå i bakgrunnen på en videokonferanse 😂 Kjenner liksom at jeg lister meg litt innimellom, før jeg innser at jeg kan trampe rundt som jeg gjorde før alt ble snudd på hodet.

De siste dagene har jeg faktisk begynt å føle meg litt mer som meg selv. Det er lenge siden jeg har følt på genuin glede, overskudd og energi. Men nå føles det som om ting begynner å løsne på ordentlig. Ikke 100%, men det går i riktig retning. For å være helt ærlig, må jeg stenge «samfunnet» litt ute akkurat nå. Å se at andre ikke bryr seg om smitte og retningslinjer, gjør at jeg blir i veldig dårlig humør. Som når 15 000 mennesker sammen demonstrerer foran stortinget. Ja, det er en veldig viktig sak. Men under en pandemi, så kan vi faktisk demonstrere digitalt eller på andre måter. I det minste i mindre grupper og med avstand til hverandre. Er alt plutselig glemt? Dugnaden, som har kostet mange så mye? Stengte skoler, stengte barnehager, isolerte og ensomme besteforeldre, avlyst 17. mai, avlyst russefeiring, avlyste ferieturer, avlyste arrangementer, stengte butikker som kanskje ikke kommer til å overleve. Det er mange som har ofret så mye (og nei, da snakker jeg ikke om meg selv).

Dette ble et rart innlegg. Litt vipper, litt demonstrasjon – ikke den beste komboen jeg har servert i løpet av min bloggkarriere, det skal jeg ærlig innrømme. Men jeg holder på å skrive et innlegg om #BLM, hvor jeg vil dele forskjellige måter man kan bidra uten å møte opp fysisk i demonstrasjoner. Har du noen innspill, så tips meg gjerne 🖤Nå skal jeg ta en quick fix i leiligheten før Gravlyset kommer hjem. I kveld håper jeg vi skal grille og spise ute på terrassen, det ble jo plutselig så fint vær! ☀️

Håper du har det bra 😽

52 Comments

  • Reply K 9. juni 2020 at 16:26

    Selv om bildene er fra i fjor så må jeg spørre 🥰 hvor er buksa og genseren fra? Og har de holdt seg fine i ett år? 😇

    • Reply Ida Wulff 10. juni 2020 at 16:52

      Bik bok 😊 og ja

  • Reply Sunniva 9. juni 2020 at 18:03

    Blir så lettet av at noen tør å si det! Jeg er helt enig med deg, men det virker som at hvis man sier det høyt, blir man automatisk stemplet som rasist. Trist at det må være enten eller. Man er ikke rasist bare fordi man synes at det å være 150000 mennesker nærmest oppå hverandre, roper og spytter på hverandre, ikke er innafor når det er såppas mange som dør av denne sykdommen. Det er også et hån mot helsevesenet. En viss blogger har det jo klikket heelt for..kommer jo med så dårlige argumenter at jeg får lyst til å gå å legge meg og aldri våkne igjen. Mye dobbeltmoral ute og går også..

    • Reply Ida Wulff 10. juni 2020 at 16:03

      Enig med deg <3 Men hvilken blogger? Jeg er så dårlig på å følge med!

      • Reply anna 10. juni 2020 at 17:42

        Isabel Raad som vet at det å engasjere seg i ulike ting som folk snakker om, lønner seg for henne og hennes bedrift 😉
        Da det var inn å bli hjemme pga korona, gjorde hun det, da det var inn å snakke om BLM var hun med i sentrum med 14 999 andre mennesker. Fordi nå var det plutselig helt greit å være samlet mange spesielt med tanke på at det gjelder mest i USA, men , jo , hvorfor ikke demonstrere i Norge også, liksom 🙁

        • Reply Ida Wulff 10. juni 2020 at 19:01

          Skjønner!

      • Reply T.T 11. juni 2020 at 13:07

        Jeg er er født og oppvokst i Norge men har foreldre fra et annet land, er så enig at det finnes rasisme og det er IKKE greit! Jobber i helsevesenet og ble så frustrert og sinna når jeg så på demonstrasjonen på fredag, vi i helsevesenet jobber så svetter renner utsetter oss selv på alle måter da vi ikke har nok utstyr til tider, så skjer dette? at en blogger skal skrike rundt seg ved å si at å demonstrere den dagen med 15.000-16.000 mennesker som står tett inntil hverandre er verdt det? nei det er ikke verdt det, i den pandemien vi er i nå. Hadde det ikke vært bedre å holde det digitalt? da utsetter man ikke seg selv og blir syk dør (dro det litt langt nå) og ikke lenger kan rope høyest og jobbe videre med saken. Jeg håper det blir bedre tiltak neste gang det blir demonstrasjon!

  • Reply Therese 9. juni 2020 at 18:36

    Du er god, Ida!
    Jeg er helt enig – saken er verdt å kjempe for, men når vi har stått sammen ved å ta avstand så lenge, kan vi ikke ta gjøre dette nå og? Vi står sammen ved å ta avstand fra både corona og rasisme, uten å måtte gå inntil hverandre i flokk.
    Sitter på altanen min og leser «sommerlys og så kommer natten»
    En fin, men litt rar bok 🙂 håper kvelden deres blir fin!

    • Reply Ida Wulff 10. juni 2020 at 16:01

      Kos deg med bok <3 <3

  • Reply Kjersti 9. juni 2020 at 19:28

    Tusen takk for at du skrev dette, er SÅ enig!! Ble så provosert av alle som demonstrerte, når så mange har ofret så enormt mye de siste månedene. Det er en kjempeviktig sak så klart, men som på alle andre områder i livet, må vi også tilpasse oss når vi ønsker å vise samfunnsengasjement akkurat nå.

    • Reply Ida Wulff 10. juni 2020 at 16:01

      <3 <3

  • Reply B 9. juni 2020 at 21:07

    Film når du tester vippebøyen! Har selv gjort flere ganger hjemme, kan både være hit or miss enkelte ganger. Lenge siden jeg har gjort det nå, men gjorde det regelmessig før. Gøy er det 😅 nå liker jeg å gjøre alt selv, både fordi jeg ikke vil bruke høye summer på ting, og fordi det er mye gøyere å gjøre ting selv 😊

    • Reply Ida Wulff 10. juni 2020 at 11:49

      Blir spennende å prøve 😅

  • Reply Lilli 9. juni 2020 at 21:21

    PLEASE del erfaringen din med vippeløft på hjemmefronten! Er avhengig av det selv pga nedover vipper, men det koster jo skjorta..

    • Reply Ida Wulff 10. juni 2020 at 11:49

      Skal gjøre det! 😀❤️

      • Reply Karoline 15. juni 2020 at 18:49

        Ja, du må dele hva du synes! 😍 Har samme problem haha

  • Reply Hoades 9. juni 2020 at 21:54

    Helt ærlig, så synes jeg du bør spare deg for belærende kommentarer om hva som er riktig når det gjelder BLM. Jeg har fulgt deg i 10 år, og dette er ment fra et godt sted.

    Denne pandemien kan ikke sammenlignes med den undertrykkelsen, og alvorlige angrepene de mørke i USA har vært utsatt for. Denne pandemien er brødsmuler i forhold.

    Jeg er selv mørk og har kjent rasisme på kroppen siden jeg var liten. Nå er det nok. Denne pandemien skal ikke få diktere hvordan man endelig gir beskjed. For angrepene mot de svarte er langt større.

    Jeg kjente på en gigantisk klump i magen. Tenk at du, hvit og blond skal bestemme at pandemien er viktigere enn kampen mot rasisme? Tenk at du, tillater deg selv å ta den belærende rollen og skal fortelle oss at en digital demonstrasjon er nok?

    Ærlig talt, sett deg ned og les deg opp. Få mer kunnskap, og hold dine hvite privilegerte meninger for deg selv. Akkurat denne gangen. For du har ikke forstått alvoret!

    • Reply Ida Wulff 10. juni 2020 at 11:48

      Værsåsnill og les teksten en gang til. Jeg sier heller ikke at pandemien er viktigere enn BLM.

      • Reply Hoades 10. juni 2020 at 18:18

        Jo, du gjør faktisk det når du med din følgeskare skal diktere at en digital demonstrasjon er best. Denne pandemien med sine forhåndsregler skal ikke være premissgivende for hvordan man sier i fra i en så viktig sak. Forstår du virkelig ikke at du tar en uheldig rolle når DU som privilegert hvit kvinne sier at det er godt nok med en digital demonstrasjon? Det er blod, svette, og tårer som står bak de største endringene. Det er ingen stor forandring som kommer enkelt. Så nei, digital demonstrasjon hadde ikke vært nok. Fordi at så mange nå gir beskjed, og bruker makten sin så skjer det endringer. Ikke tro at det hadde hatt samme utfall med digitale demonstrasjoner.

        Har du satt deg inn i hvor mange digitale opprop, artikler, og videoer som har blitt utarbeidet de siste årene? Det er ikke en ny bevegelse, men en markering som nådde toppen.

        • Reply Ida Wulff 10. juni 2020 at 19:00

          Jeg har ikke skrevet at digital demonstrasjon er best eller at det holder. Siterer ordrett hva som står skrevet i innlegget:

          «Men under en pandemi, så kan vi faktisk demonstrere digitalt eller på andre måter. I det minste i mindre grupper og med avstand til hverandre».

          Og det er en refleksjon jeg står for. 15 000 mennesker tett i tett er ikke forsvarlig nå. Man trenger ikke å VELGE mellom å støtte BLM-saken og å følge retningslinjer i forbindelse med pandemien.

    • Reply LH 10. juni 2020 at 16:40

      Hoades: Jeg kan ikke si at jeg skjønner hvordan du har det, for det gjør jeg ikke, men jeg forestille meg hvordan det er å være mørkhudet i et land som Norge, vi har uten tvil mye rasisme, dog ikke på samme nivå som i USA. Arrangøren hadde funnet en løsning på hvordan demonstrasjonen kunne foregå, uten å bryte smittevernstiltakene som myndighetene og helsedirektoratet har ilagt oss å følge, 50 personer utenfor ambassaden og 750 mennesker med 2-meter avstand. Dette hadde også vært en verdig demonstrasjon for å støtte BLM, videre kunne man arrangert en større demonstrasjon når COVID19 ikke lenger er et problem.. COVID19 driter i hudfarge, så dette er ikke snakk om hvitt privilegium.

      • Reply Sofie 10. juni 2020 at 21:22

        Nå har det seg faktisk sånn at juridisk sett så kan smittervernlovgivningen trumfe andre viktige retter- bla. bevegelsesfriheten og ytringsfriheten. I Norge er det virkelig ikke mye som trumfer ytringsfriheten- og det viser hvor viktig det er å overholde tiltak fattet på bakgrunn av smittevernlovgivningen. Så selv om BLM er en utrolig viktig sak, så burde man finne andre kanaler å ytre seg på «i disse tider». Så Ida har godt belegg for meningene sine her!

      • Reply Hanna 15. juni 2020 at 17:26

        Har lest bloggen din siden jeg var 13. Nå er jeg 23. Jeg er halvt afrikansk. Jeg kjenner på rasisme hver dag. George Floyd videoen var uutholdelig for meg. Kan ikke beskrive hvor hjerteskjærende det er å oppdage det du skriver her.

        Skjønner du ikke hvor viktig din eksplisitte, uttalte, betingelsesløse fordømmelse av rasisme er? Skjønner du ikke hvor mye makt du har? Hvor mange priveligier du sitter på?

        Har du sett videoen der George Floyd blir lynchet på åpen gate? Noe sier meg at du ikke har det, fordi jeg klarer ikke se for meg at noen som har sett den videoen og har et bankende hjerte ikke vil kjempe i mot den ondskapen de var vitne til på alle måter de kan. Som ikke sympatiserer med saken PÅ ALLE MÅTER. Jeg kan ikke se for meg hvordan noen som har sett den videoen kan bruke mer energi på å fordømme folk som risikerer egne liv i kampen mot rasisme, og å forsvare egne ignorante kommentarer, enn rasisme i seg selv.

        «15 000 mennesker tett i tett er ikke forsvarlig nå.»

        15 000 mennesker tett i tett er ikke forsvarlig nå, men rasisme er det? 15 000 mennesker tett i tett kjempende mot rasisme er ikke forsvarlig, men at svarte liv blir knuffet ut på åpen gate av de som er ment til å beskytte dem er det? Du sier med andre ord at rasisme må vente fordi dine egne bekymringer er viktigst.

        På protesten brukte så å si alle munnbind. Folk holdt avstand. Det var en vakker og nydelig opplevelse der folk fra alle etnisiteter kom sammen og viste solidaritet på en respektfull måte. Det viste at rasisme IKKE kan vente, selv i en pandemi, nettopp fordi rasisme ER en pandemi. Ser at noen har skrevet at Covid19 driter i hudfarge. Dette er ikke sant. Det stemmer rett og slett IKKE. Statistikken viser at fargede mennesker blir uforholdsmessig rammet av Covid19, enn andre etniske grupper. Dette er i stor grad på grunn av systematisk rasisme, som igjen er GRUNNEN til at vi møtte opp. På tross og på grunn av fare til våre liv møtte vi opp. Jeg vil beskrive de jeg så som modige, vakre, gode mennesker, som ikke fortjener annet enn ros.

        Hvor er engasjementet og fordømmelsen av tusenvis av badere som samles på Sørenga og Bygdøy uten munnbind? Alle som nå samles i parker tett i tett? Hvor er innlegget der du forteller om hvor sint du er på dem? Er det kun lov å være tett på hverandre hvis man ikke samles for å vise støtte til en sak som handler om liv og død? Hvorfor har du så selektivt raseri? Vær så snill Ida, slutt å holde deg for ørene, ta til kritikk og sett deg inn i andres sko. Jepp, korona er viktig og det handler om liv og død – men det gjør søren meg også rasisme. Rop like høyt om det, dersom du bryr deg like mye som du påstår.

        «Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv.»

    • Reply Kristine 12. juni 2020 at 15:33

      Jeg er helt enig med deg, og synes det er trist at Ida ikke legger seg flat her fordi hun, som vi andre hvite, aldri noensinne kan forstå hvordan det føles, når man potensielt kan bli svært syk eller dø selv, men vet at å protestere vil være verdt det. Jeg kan aldri noensinne sette meg inn i eller forstå hvordan det er å ha det slik, men jeg skal gjøre alt jeg kan for å lære mer, og står med dere ♡

      • Reply Frida 22. juni 2020 at 12:21

        TAKK for denne teksten, Hanna. Det kan ikke sies bedre. Og det faktum at Ida kun svarer kommentarene som er enige med henne, uten å engang prøve å komme med noe motsvar til deg, sier mer enn nok. «White silence is violence»

  • Reply Marie 10. juni 2020 at 09:59

    Er sååå einig angåande protesten. Sjølvsagd er det ein viktig sak, men det MÅ jo kunne bli gjort digitalt! Det er så mange som har lidd av korona på ulike måtar. Det har og alle som er ofre av rasisme, men det må jo gå an å skilje dette? Det er ikkje bra å potensielt få ei giga smittebølgje for dette? Ofre fleire liv? Eg forstår ikkje tankegangen. Og eg tippar dei same folka som er pro-demo er dei som verkeleg hata på folk som dreit i smittvern tidlegare (eg og hatar dei, eg hatar alt som går utover smittevern).

    Også har eg lest at mange seier «men de klaga ikkje då det var mange som samla seg på stranda i pinsa». Eh jo, det var heller ikkje greit. Det er ikkje greit å samla seg i store mengdar no UANSETT årsak! Vent med det, og gjer alt digitalt. Eg støttar BLM fullt ut av heile mitt hjerte, men eg støttar på ingen måte å risikere liva til heile befolkninga.

    Veldig glad for at du tok dette opp. Du får sikkert flust med kommentarar som er ueinige med det, men eg støttar deg 100 %. Du er eit godt forbilde <3

    • Reply Ida Wulff 10. juni 2020 at 11:49

      Helt enig med det du skriver, takk ❤️ klem

    • Reply Beate 10. juni 2020 at 12:53

      Marie: SÅ enig med deg! Og deg, Ida! <3 Blir så oppgitt når folk sammenligner med at hva med de som sitter tett sammen å spiser, drikker, i parken, feiret 17. Mai, pinsa o.l. For nei, det var HELLER IKKE greit! Så den unnskyldningen funker ikke! Ingenting er greit når det er en pandemi! Og jeg er redd for at demonstrasjonen gjør at folk slakker ENDA mer etter dette! Folk tenker: jaja, nå var de jo 15000 samlet, så om JEG driter i regler nå, har vel INGENTING å si vel… Hva om alle tenker sånn??? ARG!

  • Reply Malin 10. juni 2020 at 11:36

    Gjerne oppdater om vippekitet funker! Har vurdert det selv, men synes det virker fryktelig skummelt haha:o

    • Reply Ida Wulff 10. juni 2020 at 11:48

      Will do! Og ja, dritskummelt 😂

  • Reply Caroline 10. juni 2020 at 15:35

    Enig med deg. Bare slenger det inn her fordi jeg regner med du får kjeft for å skrive dette. Og neeeei, jeg var ikke en av de som lå tett-i-tett på Sørenga…. Syns det også er skikkelig unødvendig. Har omtrent ikke vært noen andre steder enn hjemme og jobb. Ikke sett mamma, pappa og søstra mi som er i risikogruppa, på et halvt år. Nå som det endelig er så lite smitte, har jeg planlagt å besøke dem om et par uker. Håper virkelig ikke smitten øker igjen nå pga. dette her 🙁

    • Reply Ida Wulff 10. juni 2020 at 16:01

      Takk for at du gir en lyd <3 Og jeg håper du får sett familien din! Stor klem

  • Reply Monica 10. juni 2020 at 16:42

    Dette var akkurat det jeg forventet av deg 😂

  • Reply Anonym 10. juni 2020 at 17:32

    Helt enig, Ida. Jeg jobber som sykepleier og har hatt 5 corona pasienter på jobb så langt. Det er utrolig provoserende at folk plutselig gir f i smittevern, dette handler ikke om å være imot rasisme. Er målløs

    • Reply Ida Wulff 10. juni 2020 at 19:01

      Takk for jobben du gjør <3 <3 Klem

  • Reply Eli 10. juni 2020 at 20:45

    Helt enig! Skjønner ikke helt hvordan dette kunne være ok å gjennomføre, når alt annet har vært «forbudt».
    Blir så irritert at jeg orker ikke 😅
    Hilsen ei førstegangsfødende som var alene på sykehuset før og etter fødsel i 3 dager, med unntak av 4 timer der barnefar fikk se og holde babyen for å så bli kastet ut derifra.. og med en veldig nær slektning som måtte avlyse bryllup, med ca. 100 gjester av nærmeste familie og venner.. 😩

  • Reply Victoria 10. juni 2020 at 23:35

    Veldig enig med deg☺️ Bra du tør å skrive det – tross de som nå sikkert mener du er en rasist som syns man kan gjøre mye annet for å vise at man bryr seg uten å måtte samles flest mulig på et sted. Folk må ta seg sammen.

  • Reply Anonym 10. juni 2020 at 23:49

    Det at man må demonstrere under en pandemi er uten tvil uheldig. Men i stedet for å bli frustrert på menneskene som demonstrerer, så bør man skal bli forbanna på systemet og samfunnet. På den grunnleggende systemiske rasismen i samfunnet vårt som resulterer i at folk går ut i gatene og demonstrere under en pandemi (jeg tror ingen ønsker å få viruset). Det er der jeg legger frustrasjonen min, og selv om jeg er enig i det du skriver om dugnad og smittefare, så jeg kan forstå at folk demonstrerer. Nå er jeg kanskje så sint/oppgitt/lei meg fordi rasisme er en så forankret del av verdenssamfunnet at jeg blir bias her, men jeg mener det er systemet som har skylden om dette bidrar til en smitteøkning, ikke enkeltpersoner som demonstrerer.

    • Reply Bettina 12. juni 2020 at 00:21

      enig!!

  • Reply Anonym 11. juni 2020 at 10:58

    Pandemien er et virus som har levd siden 2019, som en hel verden har gått inn for å stoppe, som en hel verden har engasjert seg for. Viruset har drept mange liv og angriper uansett hudfarge.
    Hvorfor er det slikt at en hel verden går sammen for å stoppe et virus som oppstod i 2019 for det tar uskyldige liv, og er vanskelig å stoppe
    mens BLM demonstrantene som ønsker å stoppe et historisk problem som har vart alt for lenge, der uskyldige liv blir tatt hovedsakelig av ande mennesker- blir kritisert for måten de går sammen på?
    Og dette begrunnes med privilegiet «ja men vi fikk jo ingen russefeiring..?
    ellers så digger jeg bloggen din og har følgt deg siden du startet nesten 🙂 er bare uenig i dette utsagnet og ønsket å ytre min mening hvorfor..

    • Reply Thea 11. juni 2020 at 13:27

      Helt enig!!

      • Reply Kristine 12. juni 2020 at 15:20

        Så innmari enig!

  • Reply Martine 11. juni 2020 at 13:53

    Åh, endelig en influencer som deler samme tankesett som meg hva gjelder demonstrasjonen.
    Helt enig i at budskapet er viktig, men fy fader så provosert jeg ble! Jeg jobber i helsevesenet, og mine kollegaer og jeg har jobbet ræva av oss, ofret både det ene og det andre (som så mange andre), under denne pågående pandemien – så at 15000 pers møter opp og rett og slett pisser på dugnaden gjorde meg så sint.

    Tusen takk, Ida, for at du er så oppegående og reflektert og tør å gå «mot røkla».

    • Reply Anonym 12. juni 2020 at 12:10

      Pandemien er et problem pga det ikke finnes en vaksine, med en gang det finnes en vaksine vil man oppleve denne sykdommen på en helt annen måte.
      Norge er et rikt nok land til at vi er så heldige å kan benytte oss av vaksiner mot flere ulike sykdommer. I andre land vil det kanskje være dyrt og vanskelig å få tak i vaksiner..
      poenget mitt er at Norge som land er privilegerte som faktisk har muligheten til å beskytte seg mot pandemien, ja vi har ofret en del, og vi har jobbet hardt.
      En vaksine mot rasisme vil derimot aldri finnes…
      At man trosser pandemien for å demonstrere mot rasisme viser hvor viktig temaet er, er min mening.
      samtidig tro jeg verden har skjønt at hvis man står sterk nok sammen om noe, kan man faktisk gjøre en gode endringer. (bare mine tanker om hva man kan ha lært av korona)

  • Reply Mari 12. juni 2020 at 01:41

    Husk at du er redd for denne pandemien fordi dine bekymringer er at besteforeldrene dine (og kanskje andre besteforeldre) skal dø. Du er privilegert og har ikke mange andre store bekymringer i livet. Jeg skjønner du er redd. Men corona er ingenting satt opp i mot systematisk rasisme. Du har aldri følt på hvordan det er. Jeg tror ikke du skjønner at det er en privilegie å være så redd for corona som du er.

    Har alltid likt bloggen din og synes du er svært god til å skrive – men i det siste så har du vært en selvutnevnt diktator. Der mistet du meg, men det er du kanskje like glad for. Selv synes jeg det er kjipt at en blogger jeg før likte har vist en så dårlig evne til å se ting fra andres perspektiv.

    • Reply Kristine 12. juni 2020 at 15:27

      Her må jeg dessverre si meg enig. Det er trist at en så dyktig og reflektert blogger skal komme med slike utsagn. Bare det at vi hvite kan si at vi må stenge samfunnet litt ute akkurat nå, under den største bevegelsen (i antall folk) for like rettigheter noensinne, sier alt om hvor lite vi faktisk forstår, og dermed hvor lite rett vi har til å dømme. Det finnes ingen unnskyldning for det, da må vi som begår slike blemmer, i stedet for å forsvare oss, forstå at vi aldri kan forstå, men likevel aktivt gå inn for å lære mer.

  • Reply Gaza and its Resistance to Israel's Brutal Attacks 29. november 2023 at 18:43

    So great to find someone with some original thoughts on this topic. Really..

  • Reply Live TV 3. februar 2024 at 13:14

    But wanna say that this really is quite helpful Thanks for taking your time to write this.Live TV

  • Reply fox tv izle canlı 10. februar 2024 at 00:06

    I really like reading through a post that can make men and women think.-vox live stream kostenlos 2ix21

  • Reply hey dudes for men 10. mars 2024 at 02:57

    There is some nice and utilitarian information on this site. – hey dude mens shoes

  • Reply nike air jordan shoes 14. april 2024 at 13:04

    it’s awesome article. look forward to the continuation.

  • Leave a Reply